ПОЛІТИЧНА ТРАСА

Траса м-15, або Одеса-Рені, магістраль міжнародного значення. Здавалося, якихось 300 кілометрів – це 2,5-3 години в дорозі, і ви вже на Румунському кордоні. Та не все так просто. Стан дороги такий, що ви витратите не менше 5-ти годин, нерви, і отримаєте пасма сивого волосся.

Траса м-15 має стратегічне значення, адже з’єднує 5 портів і 9 районів Одещини, а також є найкоротшим шляхом до сусідньої Румунії. Автомобільна дорога є основною транспортною магістраллю півдня Одеської області. Вона співпадає з міжнародним транспортним коридором «Чорноморське економічне співробітництво».

SCREEN_TRASSA_5

 

Сюдою йде великоваговий транзитний транспорт, що прямує до міжнародного пункту пропуску Джурджулешти у Молдові. Дорога була в жахливому стані.

maxresdefault

Рік тому Жителі Бессарабії, навіть, пікетували під КабМіном, щоб звернути увагу на жахливий стан траси М-15 Одеса-Рені.

Анатолій Урбанський, голова Одеської обласної ради: «Дорога М-15, настоящем времени в самом худшем состоянии, потому что это международный девятый транспортный коридор, это уже существующий транспортный коридор, который должен был полностью обойти вокруг Чорного Моря и когда у нас гости нашей страны, приезжают с южных ворот нашей области и встречают то что они встречают это стыд и позор…»

Враховуючи значення траси її долею перейнявся навіть президент України Петро Порошенко. І дав розпорядження Михеїлу Саакашвілі особисто контролювати процес ремонту траси М-15.

Після цього очільник Одещини вчинив, як завжди неординарно і переніс свій робочий кабінет на 32-й кілометр траси Одеса-Рені, щоб особисто контролювати хід робіт.

 МИХЕЇЛ СААКАШВІЛІ, ГОЛОВА ОДЕСЬКОЇ ОДА: Главная цель почему я решил перевести свій кабинет на трассу, это заключается в том, что дорога Одесса-Рени, которая полностью разбита, которая стратегическая магистраль украины должна быть построена и построена в срок. 

Ремонт траси коштуватиме понад мільярд 100 мільйонів гривень.( 1 102 442 600 грн) Фінансування за новою схемою надходить з 4-х джерел. Це обласний бюджет, бюджет «Укравтодору», Державний фонд регіонального розвитку та надходження з Одеської митниці.

SCREEN_TRASSA_11

 

 

 

 

 

 

 

 

Та в службі автомобільних доріг Одеської області кажуть, що, нажаль, грошей буде виділено менше, ніж очікували.

ОЛЕГ БАХМУТОВ, заступник голови Служби автомобільних доріг Одеської області з економічних питань: Это были деньги госбюджета, областного бюджета, фонда регионального развития, таможенные и кредитные. На сегодняшний день, в связи с тем, что таможне получилось план выполнить только за 2 месяца, у нас есть 92 млн от таможни, 102 млн – госбюджет, 100 млн областной бюджет , 134 млн – фонд Регионального развития и 297 млн (там чуть меньше) – это кредитные деньги за предыдущие годы. Т.е. на данный момент у нас около 720 млн на эту дорогу.

SCREEN_TRASSA_12

 

 

 

 

 

 

 

 

АРКАДІЙ ТОПОВ, активіст ГО «Антикорупційний офіс»: Такую систему финансирования мы не наблюдали ни в одном из известных случаев. В общем то, что делает ее достаточно уникальной.  Таким образом можно говорить, что это такое, изобретение и нововведение команды Саакашвили.

Аркадій Топов – активіст антикорупційного офісу, який вже не перший рік займається моніторингом дорожніх тендерів в Одеській області.

SCREEN_TRASSA_15

В Одессе больше половины тендеров от общей суммы выигрывает компания «Ростдорстрой». Также значительные суммы она выигрывает и по Одесской области. В самих условиях тендера заложено неоднозначное условие, которое можно трактовать как дискриминационное – каждая компания, которая подается на тендер, должна предоставить доказательство выполнения своих контрактов на сумму, которая не меньшая, чем сумма тендера.

Для запобігання корупційним ризикам, ремонт траси було розбито на ділянки. Проводився тендер на ремонт кожної. Загалом 17-ть ділянок. Вісімдесят з половиною кілометрів.

Щоб побачити хід робіт на власні очі, «Слідство.Інфо» вирушає на місце.

На 181 км траси М-15 Одеса-Рені, ми їхали більше 3-х годин, саме тут наразі йдуть найактивніші ремонтні роботи.

SCREEN_TRASSA_24Заступник начальника служби автомобільних доріг в Одеській області, досвідчений дорожник Василь Смолянець розповідає, що до справи підійшли ґрунтовно.

ВАСИЛЬ СМОЛЯНЕЦЬ, заступник голови Служби автомобільних доріг Одеської області з будівництва і капремонту: Выполнено предварительное разрыхление, сделан конструктивный слой из щебня и затем уложена эта решетка, на нее один слой щебня 25 см. 20.40 фракции и затем еще два чбс, чбс-7, чбс-12. Затем стандартный слой асфальтобетона, который на протяжении всей трассы. Это выравнивающий слой 10 см. И щебня массив, асфальтобетон 5 см.

Дорога змінюється просто на очах. Водії полегшено зітхають. Адже тепер їм не доведеться переживати за пробиті колеса.

ВОДІЙ маршрутки Одеса-Ізмаїл: Дай Бог, чтоб они все сделали, то что они сделали, молодцы, супер, мне нравится, честно вам говорю, как водитель, более менее быстрее идем, более-мене все, но есть участки, которые надо делать, но говорят, что их делать не будут.  А так молодцы! Чесно вам говорю, так вот первый раз в жизни видел, может действительно по европейским стандартам, просто интересно, перегребли, замяли, потом цемент. Красиво, дорогу обочину, красиво сделали, все красиво. Но только сейчас все медленнее и медленнее.

Та все добре лише на перший погляд. Бо коли йдеться про дорожні роботи, важливий не тільки факт ремонту, а й хто і як його робить. Наразі згідно проведеним тендерам ремонтні роботи виконуватимуть три підрядні компанії: Ростодорстой, Автомагістраль-Південь та Євродор.

Цікаво, що за інформацією з наших джерел, усі тендери мала виграти фірма Ростдорстрой, бо лише у них було все в порядку з документами. Та, в результаті, дивним чином, зайшли ще 2 фірми.

По результатам останніх підписаних акцептів Ростдорстрой ремонтуватиме 5 ділянок, загальною довжиною 27 км на сумму 287 млн 099 тис 388 грн., тобто вартість ремонту 1 км від РОстдорстрою коштуватиме бюджету  10,7 млн грн

Автомагістраль-Південь» ремонтуватиме також 5 ділянок, загальною довжиною 20 км на суму 218 млн 511 тис 183 грн, тут вартість ремонту 1км складає майже 11 млн. грн

Евродору дісталися роботи лише на одній ділянці, довжиною 5 км на суму 37 млн 818тис 445, і ремонтні роботи у них дешевщі всього 7,5 млн грн за 1 км

Тобто, на ремонті траси Одеса-Рені найбільший об’єм робіт і найбільшу кількість коштів отримає – «Ростдорстрой».  Її пов’язують з мером Одеси Геннадієм Трухановим

Номінальними бенефіціарами компанії є нинішній депутат Одеської міської ради від партії «Довєряй Дєлам» та бізнес-партнер Геннадія Труханова, Юрій Шумахер, та Євген Коновалов і Олександр Рацкевич та британський бізнесмен одеського походження Олександр Жуков.

SCREEN_TRASSA_18

 

 

 

 

 

 

 

 

Нам вдалося спіймати депутата Шумахера біля міськради і розпитати його про «Ростдорстрой».

ЮРІЙ ШУМАХЕР, депутат Одеської міської ради: Александр Борисович Жуков? Да, он бенефициар, он владелец тоже компании «Ростдорстрой» и он является жителем Англии. Все что Компания «Ростдорстрой» получила, она получила инвестиции в Украину на приобретение техники дорогостоящей и т.д. И ничего в обратную сторону еще не уходило.

SCREEN_TRASSA_19

Те що, компанія «Ростдорстрой» – фактично монополіст на ринку дорожних робіт в Одесі та області, визнає й очільник Одещини.

МИХЕЇЛ СААКАШВІЛІ, голова Одеської ОДА: Сейчас ситуация у нас такая, все контракты по дорогам в городе Одесса, вот Французкий бульвар последний тендер прошел, все идут почему-то в одну и ту же группу. Которая, всем известно, связана с мэром Одессы. Об этом я и говорю, что идет абсолютный междусобойчик. Одна и та же группа захватила все контракты.

Експерти підтверджують, що останнім часом «Ростдорстрой» отримує на Одещині велику кількість підрядів. І компанія не обмежується південним регіоном.

АРКАДІЙ ТОПОВ, активіст ГО «Антикорупційний офіс»: – За прошлый год они выигрывают больше половины тендеров, это почти 54%, а с начала этого года уже за полгода до июля месяца они из бюджета города и области получили более 43-х миллионов гривен бюджетных средств

SCREEN_TRASSA_15

 

 

 

 

 

 

 

 

Крім цього РОСТДОРСТРОЙ за останні півроку отримали державних підрядів на майже мільярд гривень.

За матеріалами сайту е-data, з січня по серпень  цього року Ростодстрой за виконання підрядів по всій Україні отримав на свої рахунки від державних установ  близько 88,5 млн. грн з яких 80 % від замовників Одеської області – управління капітального будівництва Одеської міської ради, управляння дорожнього будівництва одеської міської ради, КП «Міські дороги» та Служби автомобільних доріг Одеської області.

ЮРІЙ ШУМАХЕР, депутат Одеської міської ради: Компания «Ростдорстрой» сейчас работает в 4-х местах нашей Украины. Пятый год мы в Киеве, мы работали в Киевской области, мы работали делали к 120-летию со дня рождения Шевченко в Черкасской области делали достаточно много работ, работаем в Одесской области.

Він пояснює перемоги своєї фірми на тендерах дуже просто.

ЮРІЙ ШУМАХЕР, депутат Одеської міської ради: Очень ограничено количество компаний, которые могут производить такие работы, как на Одесса-Рени допустим там, или такую реконструкцию, как была проведена на ул.Марсельской с заменой всех коммуникаций… Таких компаний, такого уровня, как мы, не так много, и мы этим даже  гордимся.

Тільки от, на жаль, якість ремонту від «Ростдорстроя» залишає бажати кращого. Ось, наприклад, результати їхньої діяльності в Київській області. В Одесі, де «Ростдорстрой» ремонтує доріг чи не найбільше, компанія часто підходить до процесу дуже «творчо».

АРКАДІЙ ТОПОВ, активіст ГО «Антикорупційний офіс»: Самым большим объектом, по которому ведет работы «Ростдорстрой», в последнее время являются улицы, на которых мы находимся – Сахарова и Марсельская. Всего из бюджета на ремонт этой дороги было потрачено свыше 114 млн грн… Протяженность этой дороги, этого участка, который ремонтировался, составляет километр 300 м. В принципе это за последние годы является самым дорогим дорожным объектом, который ремонтировался в Одессе.

Безымянный

 

 

 

 

 

 

 

 

Крім того, Управління дорожнього господарства Одеської міськради 8 серпня за результатами тендеру замовило ТОВ «Ростдорстрой» капітальний ремонт частини вул. Преображенської за 81,01 млн грн. Про це повідомляється у «Віснику державних закупівель». До кінця 2017 року вулицю відремонтують на ділянці від вул. Жуковського до вул. Садової довжиною 500 м та площею 13 300 кв. м. Тобто ремонт пів кілометра вулиці обійдеться бюджету близько 3,2 млн доларів.

Ще одним дорогим проектом, що виконує ТОВ «Ростдорстрой» в Одесі є ремонт моста Коцебу. Так управління дорожнього господарства Одеської міськради 1 травня за результатами тендеру уклало угоди з ТОВ «Ростдорстрой» про капітальний ремонт доріг на суму 88,61 млн грн. Про це повідомляється у «Віснику державних закупівель». Шляхопровід по вул. Буніна (міст «Коцебу») відремонтують за 48,22 млн грн. (майже 2 млн дол.) Планується, що підрядники перекладуть кабелі, газопровід і теплові мережі, відремонтують прогони, мостове полотно, деформаційні шви та опори.  Також влаштують електроосвітлення і благоустрій. Ще 40,38 млн грн. дадуть на ремонт вул. Толбухіна на ділянці від вул. Композитора Глинки до вул. Петрашевського протяжністю 500 м. Площа покриття становить 7 556 кв. м, відтак ремонт коштує 5 344 грн. за «квадрат».

Чому керівництво області крізь пальці дивиться на те, що знаковий для неї проект реалізовуватиме фірма з неоднозначною репутацією?

Михеїл Саакашвілі неодноразово критикував «Ростдорстрой», а його стосунки з міським головою Одеси ніяк не назвеш дружніми. Чи впевнений він, що отримає той результат, на який сподівається? Адже траса Одеса-Рені для нього – політична. Та Саакашвілі звинувачує в усьому систему.

МИХЕЇЛ СААКАШВІЛІ, голова Одеської ОДА: Я однозначно не вмешиваюсь в процесс тендеров, но вообще эта система тендеров – она неправильна, потому что мы разбиваем на малые лоты. Когда разбиваешь на малые лоты, заходят именно те, которые уже есть на рынке. А те, которые есть на рынке, не делают качественно. Нам нужны большие компании, желательно на первом этапе иностранные компании. Чтоб иностранные компании зашли, нужны большие лоты, а это специально разбили на маленькие, чтоб, кроме местных игроков, это никто не мог сделать.

Партнер «гіганта» Ростдорстроя по ремонту трасси Одесса-Рені ТОВ «Автомагістраль-Південь»

В 2013 році видання «Форбс-Україна» поставив «Автомагістраль-Південь» третьою серед 12-ти фірм-«улюбленців» Укравтодора, які завше отримують «найсмачніші» підряди.

«Автомагістраль-Південь» заснована двома жителями Одеської області Валерієм Коротковим (м.Роздільна) та Олегом Наливайним (смт Іванівка, Біляївського району).

За останні півроку данна компанія отримала державних підрядів по всій Україні на майже 1,2 млрд грн.

За матеріалами сайту е-data, з січня по серпень  цього року Автомагістраль-Південь  за виконання підрядів по всій Україні отримала на свої рахунки від державних установ близько  242 млн  грн  з яких лише третина  (85 млн 380 ти 429,68 грн) від замовників Одеської області. Усе інше – замовники з Львівської, Волинської та Київської областей

Третім партнером по будівництву траси стало ТОВ «Євродор». Воно отримало один підряд лише на 1 ділянку довжиною 5 км.

Засновник і керівник Євродору АВЄТІСЯН ГЕВОРГ АРТАКОВИЧ. Його батько Артак Авєтісян був депутатом Ізмаїльської райради від Партії регіонів. А сам АВЄТІСЯН ГЕВОРГ на останніх виборах балотовувся до Ізмаїльської районої ради за списками партії «Наш Край». За даними з відкритих джерел, у фірмі працює 8 людей.

Траса Одеса-Рені – об’єкт, навколо якого вже довго вирують пристрасті. І зараз головне – щоб жителі півдня Одеської області отримали нормальну дорогу, а не стали жертвами політичних амбіцій.

ОЛЕНА ВАСІНА