До підписання «зернової ініціативи» Україна мала час, щоб відпрацювати канали і механізми для продажу агропродукції за умов відсутності портів. Деякі з них напрацювали, але за обсягами вони повноцінно не замінять вивезення товару морем.
«Якщо говорити про 14 переходів залізничних на європейські країни, плюс автомобільні переходи, плюс Дунай, то ми десь виходили десь до червня 2022 року на 2-2.5 млн тонн. Це менше вдвічі, ніж нам потрібно в хороший сезон, піковий сезон», — сказав генеральний директор української аграрної конфедерації Павло Коваль.
За цими напрямками є певні потенціали та резерви, зокрема розглядають як варіант вивезення товару через дунайські порти. Таке обговорюється, якщо взагалі морські порти не будуть працювати.
На думку гендиректора, росіяни свідомо підіймають ставки бомбардуваннями Одеси та портової інфраструктури. За його словами, нині поки не варто зовсім закривати тему «зернового коридору», оскільки у серпні буде зустріч президентів Туреччини та Росії. Ймовірно, під час неї обговорять «зернову ініціативу».