Робота “зернового коридору”, відкритого завдяки Стамбульським зерновим домовленостям для експорту агропродукції з України, нестабільна через відсутність чіткого графіка спільних інспекцій вантажів представниками країн-підписантів угоди. Про це повідомляється на фейсбук-сторінці агрохолдингу “Агротрейд“.
“Зерновий коридор працює, але дуже нестабільно. Наприклад, за день інспекцію мають пройти близько 12 суден на вхід і вихід. Але бувають дні, коли кількість інспекцій значно скорочується або взагалі їх не проводять, що призвело до того, що сьогодні у Стамбулі стоять близько 150 суден різного розміру. Черга величезна. Очікування входу – вісім днів, вихід – щонайменше два тижні, інколи ж і більше. Тому агровиробники зазнають чималих збитків. Так, наприклад, за судно на 25 тис. тонн потрібно заплатити $20-23 тис./добу”, – наводить холдинг слова свого директора департаменту зовнішньоекономічної діяльності Андрія Бута.
Він також зазначив, що іншою проблемою експортерів зерна є нестача доступних для завантаження суден, що тягне за собою нестачу ємностей для зберігання зерна в портах України та падіння внутрішніх цін на сільгосппродукцію. За даними представника холдингу, якщо у розпал роботи “зернового коридору” ціна на кукурудзу становила $225/тонна, то тепер вона впала до $210/тонна і продовжує зменшуватись.
“У цих і без того нелегких умовах вартість фрахту майже вдвічі дорожча, ніж була до війни, адже на сьогодні вантажовідправники бояться, що судно зайде в Україну і застрягне на півроку через закінчення дії коридору. Тому планування відвантажень на другу половину листопада практично відсутнє, а додатковий продаж майже зупинився”, – підсумував Бут.