Дві системи зважування-в-русі WIM, завданням яких є контроль порушення вагових норм, введено в експлуатацію на автомобільних дорогах державного значення Одеської області. Про це повідомляє інформаційне агентство «Юг.Today» з посиланням на Службу автомобільних доріг в Одеській області.
Відтепер зважувати авто під час руху будуть комплекси, встановлені на автомобільних дорогах Н-33 Одеса – Білгород-Дністровський – Монаші – /М-15/, поблизу села Шабо, та Т-16-27 КПП «Серпневе» – Тарутине – Арциз – Сарата, поблизу селища Сарата.
Система Weigh-in-Motion передбачає цілодобовий моніторинг навантаження транспорту на дорогу. Спеціальне обладнання монтується у дорожнє покриття та над дорогою на спеціальній металевій фермі, повністю перекриваючи проїзну частину. Встановлені у ній датчики фіксують параметри транспортного засобу – вагу, габарити, швидкість, номерні знаки.
Основна мета WIM – прибрати перевантажені вантажівки з українських доріг без зупинки транспортного потоку (всі зважування відбуваються в русі). Адже без належного контролю за навантаженням проблеми зі колійностями, ямами та вибоїнами на дорогах з’являтимуться знову.
Система не лише фіксує перевантаження, а також структурує дані про трафік на конкретних ділянках автомобільних доріг.
Перевірити наявність винесених постанов щодо адмінправопорушень можна за посиланням: https://wim.dsbt.gov.ua/en/
В САД нагадують, що за порушення габаритно-вагових норм діють такі штрафи:
- від 5 % до 10 % – 8 500 грн;
- від 10 % до 20 % – 17 000 грн;
- від 20% до 30 % – 34 000 грн;
- понад 30 % встановленої норми – 51 000 грн.
Тому перевізникам радять дотримуватися встановлених габаритно-вагових норм. Це дозволить зберегти дорожню мережу країни та уникнути правопорушень.
Крім того, в Службі повідомили, що наразі також до введення в експлуатацію готується перший мостовий WIM в Україні. Його розмістять на автомобільній дорозі М-05 Київ-Одеса (міст через Хаджибейський лиман). Через перебої зі зв’язком та електроенергію налаштування даного WIM потребує більше часу, ніж звичайно.