Україна постійно контролює дотримання мовного закону, згідно зі зібраними даними за три місяці початку року, найбільше порушень виявлено у Києві та Одеській області.
За словами Уповноваженого із захисту державної мови Тараса Кременя, протягом першого кварталу 2024 року на його адресу надійшло 596 звернень від громадян щодо порушень мовного закону. З них 197 скарг зафіксовано в столиці, 102 – в Одеській області, 73 – на Харківщині, 42 – на Дніпропетровщині, 24 – на Київщині, 13 – на Запоріжжі, а також по 9 на Львівщині та Миколаївщині.
Найчастіше (майже 50%) скарги стосуються порушень у сфері обслуговування споживачів. Зокрема, 145 скарг належать до відсутності української версії сайтів інтернет-магазинів та інтернет-представництв, 82 – до порушень безпосередньо під час обслуговування, і 46 – до подання інформації про товари та послуги недержавною мовою.
Мовний омбудсмен відзначив позитивну динаміку у сфері обслуговування. Порівняно з аналогічним періодом минулого року, кількість скарг у цій сфері зменшилася більш ніж удвічі.
“Скажімо, скарг на відсутність української версії сайтів інтернет-магазинів та інтернет-представництв в першому кварталі 2023 року надійшло понад 300, а щодо порушень безпосередньо під час обслуговування – 159”, – пояснив Кремінь.