Одеський режисер зняв серію українського карантин-серіалу “За Вікном”

Одеський кінорежисер Сергій Пудіч зняв першу серію карантин-серіалу в Києві, перебуваючи на изоляції у Римі. 


У неділю 18 травня стартував перший в світі карантин-серіал знятий виключно за допомогою дрону в умовах коронавірусного карантину. В умовах обмежень українські кінематографісти на чолі з шоуранером та продюсером Володимиром Нагорним винайшли оригінальний спосіб створення розважального контенту: знімальна група працювала дистанційно, кіношними локаціями ставали квартири, в яких живуть кілька акторів, а зйомки проводилися через вікна та балкони їхніх осель за допомогою безпілотних літальних апаратів.

Першу серію “На Пиво з Другом” написав та зрежисурував одесит Сергій Пудіч перебуваючи в Римі. “Знімати дистанційно це дійсно цікавий досвід: ти повинен переформатуватись із звичного режиму зйомок та роботи з акторами у новий вимір, в якому неможливо подивитись в очі, шепнути на вушко чи просто “нормально” поговорити. Робота з командою також є дещо іншою, але попри все, це був неймовірно веселий та цікавий досвід” – каже Сергій Пудіч.

«Під час карантину всім доводиться сидіти вдома. Ми «простоюємо». Актори, режисери, оператори не тільки не заробляють, але й не розвивають культуру. А що як нам активізувати народ?» – із таким закликом до українських кіношників звернувся сценарист і продюсер Володимир Нагорний («Дзідзьо.Контрабас», «БанДіти», «Дім Двірників») на початку квітня.


Менше ніж за місяць до проекту долучилося 18 режисерів. У епізодах серіалу зіграли більше 40 професійних акторів і навіть народні артисти України, наприклад, Георгій Делієв – художній керівник театру «Маски».

Фільмування відбувалося одночасно в трьох містах України: Києві, Одесі та Івано-Франківську. До речі, один сценарист навіть працював, одужуючи від коронавірусу, а режисер Сергій Пудіч керував зйомками зі своєї резиденції в Римі. 

Володимир Нагорний, генеральний продюсер кінокомпанії «Фан Філмз» та шоураннер серіалу «За вікном»: «Які таємниці ховаються за зачиненими вікнами українців? Як вони переживають ізоляцію? Про що говорять, чим займаються, чому сваряться та радіють? Ми з командою ще в березні вирішили відзняти кілька таких історій, і згодом задум сформувався в серіал. Проте в ізоляції це досить непросто. Тому процес роботи був побудований так, аби усі етапи – від написання сценарію до постпродакшну – відбулися з використанням сучасних технологій зв’язку та передачі даних. Вражає, як швидко реалізувалась ідея! За лічені дні сформувалася команда із 60 людей, а географія проекту охопила кілька міст. Наразі глядачам уже доступна пілотна серія з 18 першого сезону серіалу, що отримав назву “За вікном”».  

Творці серіалу свідомо вирішили використовувати дрон не тільки як необхідність в умовах карантину, а й як художній прийом. Для цього залучили оператора дрона Максима Мієнка, автора першого в Україні фільму, повністю знятого за допомогою дрона («Movie up», Одеська кіностудія, 2018). Такий вибір підказав цікаві рішення: більшість серій відзняті загальним планом, як у театрі, та одним безперервним кадром, що створює відчуття присутності і реалістичності того, що відбувається, документалізму, підсилюючи «ефект підглядання».

Творці «За вікном» зізнаються, що, попри складнощі, всі, як пристрасні фанати і волонтери, допомагали одне одному. Довелося докласти зусиль, щоб в обмеженому просторі створити динамічні мізансцени, через відблиски вікон процес знімання відбувався лише в нічний час, до 23 години, а оскільки зйомка здебільшого велася в багатоповерхівках, тут траплялися певні курйози з сусідами. Через погодні умови, коли дрон літати не міг, роботу кілька разів переносили – команда буквально жила за прогнозом погоди. 

Кіношники працювали при крихітному бюджеті, долаючи фінансові труднощі. Згодом одразу кілька компаній стали технічними спонсорами: August Rental, Frame Rental у Києві, Patriot Rental в Одесі, що надали техніку безкоштовно або зі значними знижками. Відгукнулась навіть весільна кондитерська Yum Yum Вakery, яка забезпечила акторів реквизитом для однієї з серій. 

Проте саме «карантинні» обмеження, за відгуками учасників проекту, допомогли знайти оригінальні творчі прийоми та підготувати дійсно унікальний продукт. До того ж, автори мали повну свободу і жодних цензурних обмежень, що дозволило реалізувати сміливі творчі задуми, зокрема, для аудиторії 18+.