За інформацією КП “Одесміськелектротранс”, з початку роботи 28 липня подовженого маршруту №7 від житлового масиву Котовського до залізничного вокзалу (Старосінна площа) протягом двох тижнів пасажиропотік маршруту збільшився, щонайменше, на 10-15:.
Одесити почали дуже активно користуватися саме безпересадочним маршрутом електротранспорту, який вперше за багато десятиліть з’єднав найбільший “спальний” житловий масив з центром міста. Тому зараз продовжується вивчення пасажиропотоків та підготовка до ще одного продовження даного маршруту – цього разу вже до 11-й станції Люстдорфської дороги, до вулиці Архітекторської. Це станеться до кінця серпня 2022 р.
Таким чином буде створено єдиний магістральний трамвайний маршрут, який пройде від житлового масиву Котовського на півночі Одеси через Пересип та центр міста до житлового масиву імені Таїрова у південній частині Одеси. Також цей маршрут “по дотичній” охопить і житловий масив Черьомушки. Довжина такого маршруту буде становити близько 32 кілометрів в одну сторону – це робить його найдовшим в Україні.
Мова йде про той самий трамвайний маршрут “Північ – Південь”, який проектують з 2010-2016 рр. та для якого готували трамвайну інфраструктуру протягом 2016-2022 рр.
Такий поетапний запуск одного маршруту відбувається через технічні, організаційні та логістичні складнощі. Адже раніше, незважаючи на наявніть трамвайних колій майже за всією трасою маршруту “Північ – Південь”, в Одесі не було досвіду обслуговування маршруту такої довжини, на якому працювало б кілька десятків одиниць рухомого складу.
Наразі на подовженому маршруті №7 працює 27 трамваїв, в тому числі всі 4 наявні трисекційні вагони “Одіссей-Макс”, що забезпечує інтервал руху у 5-6 хвилин. Для магістрального маршруту через всю Одесу, який збереже №7, кількість рухомого складу планується ще збільшити – щоб мати по всій його трасі інтервали руху ті ж 5-6 хвилин, або навіть частіше у години пік.
Нинішній вигляд маршруту №3, який курсує від Люстдорфу лише до залізничного вокзалу – суто тимчасове рішення, до подовження маршруту №7. У майбутньому більша частина цього маршруту буде дублюватися маршрутом “Північ – Південь”, і тому або взагалі відпаде потреба у окремому маршруті від Люстдорфу до центра міста, або він буде зберігатися як допоміжний з обмеженою кількістю вагонів, або може бути перенаправлений у іншу частину центра Одеси – до вул. Пастера через Старопортофранківську.