На будівництві мосту через Сухий Лиман на Одещині пройшли випробування зі статичним навантаженням тримальних конструкцій майбутньої переправи, що веде до порту Чорноморська. У 2020 році міст був переданий з комунальної власності до державної та став частиною програми президента Володимира Зеленського “Велике будівництво”. Про це повідомляє РБК-Україна з посиланням на Службу автомобільних доріг на Одещині.
За словами начальника Служби Дмитра Рибалки, мостобудівники перевірили кожну опору мосту, навантажуючи їх за допомогою шести вантажівок загальною масою 240 тонн. Датчики, встановлені на конструкціях моста, фіксували їхню поведінку під навантаженням.
Отримані дані будуть опрацьовані Міжнародним проектним інститутом, який, як очікується, винесе свій висновок та скоригує проект до кінця лютого-початку травня. Після цього буде оголошено торги та обрано підрядника для завершення робіт з будівництва переправи на трасі М-27 “Одеса – Чорноморськ”.
Необхідність коригування проекту виникла після того, як міст став частиною програми “Велике будівництво”. У 2016 році, коли міст тільки починали будувати, було припущено серйозну помилку при його проектуванні. Зокрема, не було враховано нестійкість мулистих грунтів на підходах до мосту, через що насип, що зводиться, став просідати і тиснути на опори мосту, а це, у свою чергу, призвело до появи деформацій.
Новий проект, за рекомендацією залучених фахівців із Німеччини, передбачає додавання двох секцій, кожна завдовжки 33 метри, з боку Одеси та Чорноморська. У результаті, міст через Сухий Лиман матиме довжину 166 метрів, замість 100, як планувалося спочатку.
На даний час рух як легкового, так і вантажного транспорту, що прямує до порту Чорноморська, здійснюється тимчасовою понтонною переправою.