Впродовж дня учасники форуму обговорювали розвиток контейнерних перевезень, актуальні завдання з метою створення сприятливих умов для розвитку вітчизняного контейнерного бізнесу, виклики для морської галузі в еру цифрових технологій, розвиток контейнерної логістики в Україні та багато інших, важливих для розвитку галузі питань.
За інформацією відділу маркетингу та зв’язків з громадськістю ДП «Одеський порт», в рамках зустрічі перед учасниками виступили в.о. голови Адміністрації Морських портів України (АМПУ) Райвіс Вецкаганс, начальник Одеської філії АМПУ Ігор Ткачук, генеральний директор АСК «Укррічфлот» Дмитро Москаленко, директор видавництва «Порти України» Костянтин Ільницький та інші.
Під час виступу Райвіс Вецкаганс розповів присутнім про роботу та головні завдання АМПУ.
– Адміністрація морських портів України – це державне підприємство, яке нині займається управлінською діяльністю стратегічними активами в українських портах, – сказав в.о. голови Адміністрації Морських портів України. – В цілому нам підпорядковується 12 портів, якщо дивитися у розрізі контейнерних терміналів, то я б відзначив п’ять з них. За нашими підрахунками їх загальна потужність складає більше 3 млн. TEU. Нині АМПУ займається розробкою Стратегії розвитку портів.
Після обговорення діяльності Адміністрації морських портів України в цілому начальник Одеської філії І.Ткачук розповів присутнім про шляхи підвищення конкурентоспроможності Одеського морського порту, як найбільшого контейнерного порту України.
Під час свого виступу керівник ОФ ДП «АМПУ» акцентував увагу учасників саміту на динаміці контейнерообігу порту у 2016-17 рр. та інвестиційних проектах з модернізації інфраструктури перевалки контейнерів.
– Сьогодні перевалочні потужності Одеського морського порту складають 900 тис. TEU на рік, – зазначив І.Ткачук. – Наявність двох сучасних контейнерних терміналів, досягнення високого рівня сервісу обслуговування контейнерних ліній та клієнтури, зручна технологія оформлення контейнерних вантажів дозволяють Одеському порту бути лідером з обробки контейнерних вантажів серед вітчизняних портів. Ми розуміємо, що на сьогоднішній день існують проблемні питання, які адміністрація порту спільно із портовими операторами повинна вирішити. Серед них є і складні моменти, проте не зважаючи на це ми повинні рухатись вперед.
Розповідаючи про роботу підприємства, Ігор Віталійович наголосив, що саме в Одеському порту, вперше серед підприємств морської галузі, було успішно впроваджено «Вільну практику». Також він зауважив, що завдяки подібному нововведенню та ряду інших заходів нині підприємство – лідер серед українських морських портів в обробці контейнерів, адже на стивідорні компанії Одеського порту припадає 87 % від усього контейнеропотоку України. У 2016 році вказані компанії досягли сумарного контейнерообігу на рівні 480,3 тис. ТEU, що на 29 % більше, ніж у 2015 році. У першому півріччі ц.р. цей показник склав 252 тис. ТEU, що на 10 % більше, ніж за аналогічний період 2016 р.
Насамкінець своєї доповіді Ігор Ткачук зосередився на заходах адміністрації порту задля укріплення конкурентоспроможності підприємства на Чорноморському ринку контейнерної перевалки, залучення нових вантажів, збільшення прибутку і створення нових робочих місць. Серед проектів, які планується реалізувати найближчим часом: завершення будівництва нового контейнерного терміналу «Карантинний мол», розширення контейнерного терміналу ТОВ «Бруклін Київ-Порт», а також програма розвитку під’їзних автомобільних шляхів.
У представництві ЄС зазначили, що Євросоюз зараз є найбільшим торговим партнером України, забезпечивши 37,1% українського експорту в 2016 році. Торговий оборот між Україною і ЄС в 2016 році виріс на 8,1%. При цьому в представництві відзначили, що більш активне зростання буде спостерігатися з ходом імплементації Угоди про асоціацію протягом наступних років.