Найвищий рівень джинси в онлайн-медіа Тернопільщини, Одещини та Херсонщини – дослідження ІМІ

ПРЕС-РЕЛІЗ

Найвищий рівень джинси в онлайн-медіа Тернопільщини, Одещини та Херсонщини – дослідження ІМІ

Під час парламентської передвиборчої кампанії, найвищий рівень джинси серед регіональних онлайн-медіа зафіксовано на Тернопільщині — 13% від загальної кількості матеріалів, Одещині (7%) та на Херсонщині (6.5%). Такими є результати дослідження контенту онлайн медіа в 22 регіонах України, яке було проведено ГО “Інститут масової інформації”.*

Найнижчі показники замовних матеріалів було зафіксовано у онлайн-ЗМІ Хмельниччини (0,5% від загальної кількості матеріалів в інтернет-ЗМІ) та Рівненщини (1%) .

Головними замовниками політичної джинси в усіх досліджуваних регіонах виявилися місцеві кандидати мажоритарники, на яких припало 48% від загальної кількості джинси. 

Щодо партій, перше місце серед замовників джинси в регіональних онлайн-медіа посіла “Опозиційна платформа – За життя” (10%  від загальної кількості матеріалів з ознаками замовності в інтернет-ЗМІ). Нагадаємо, що ця ж партія лідирує як замовник джинси і за результатами моніторингу загальнонаціональних медіа.

Друге і третє місце посіли, відповідно, партії “Слуга народу” Володимира Зеленського (7,5% від загальної кількості матеріалів з ознаками замовності в інтернет-ЗМІ) та “Європейська солідарність” Петра Порошенка (6%).

Цікаво, що на онлайн-медіа Вінниччини припала третина (36%) всіх матеріалів з ознаками замовності, що просували партію “Українська стратегія Гройсмана”.

Дослідження ІМІ показало, що джинса “Опозиційного блоку” переважає у східних регіонах України (Харківська, Донецька (неокуповані території), Запорізька, Дніпропетровська області), де матеріали на користь цієї політсили склали 23% від усіх матеріалів з ознаками замовності.

Натомість, в південних регіонах (Херсонська, Миколаївська та Одеська області) найбільше “джинсує” конкурент Опоблоку, політична партія “Опозиційна платформа – За життя”, на користь якої також припало 23% від всіх матеріалів з ознаками замовності, зафіксованих в цих регіонах.

В західних областях (Закарпатська, Львівська, Івано-Франківська, Тернопільська, Волинська, Чернівецька, Рівненська, Хмельницька області  найбільше матеріалів було зафіксовано на користь партії “Європейська Солідарність” – 11,5% від загальної кількості матеріалів з ознаками замовності.

І нарешті, центральні регіони України (Житомирська, Чернігівська, Сумська, Вінницька, Черкаська, Полтавська, Кіровоградська) мають аж двох “лідерів”-замовників. В цих регіонах було зафіксовано найбільше матеріалів на користь політичних партій “Слуга народу” – (13% від загальної кількості матеріалів з ознаками замовності), та “Опозиційної платформи – За життя” (12%).

Загальна кількість матеріалів з ознаками чорного піару склала 5,5% від всіх матеріалів з ознаками замовності. 

 *В рамках дослідження експерти ІМІ аналізували контент 220 популярних онлайн-ЗМІ в 22 областях України — Вінницька, Запорізька, Дніпропетровська, Одеська, Харківська, Херсонська, Миколаївська, Полтавська, Закарпатська, Волинська, Донецька (не окуповані території), Житомирська, Івано-Франківська, Кіровоградська, Рівненська, Сумська, Тернопільська, Хмельницька, Чернігівська, Черкаська, Чернівецька та Львівська області. Моніторинг матеріалів проводився з 24 по 28 червня цього року. Аналізувались всі матеріали, що вийшли в стрічках новин інтернет-видань в цей період. Загальна вибірка склала 27610   матеріалів.

Дослідження проведено в межах проєкту Інституту масової інформації за підтримки Фонду розвитку ЗМІ Посольства США в Україні. Погляди авторів не обов’язково збігаються з офіційною позицією уряду США.