В одеських медіа багато переписаних прес-релізів та заяв офіційних осіб. Дослідження

55% новин місцевих ЗМІ Одеси — це прес-релізи місцевих відомств та державних структур чи заяви офіційних осіб. Водночас власні кореспонденти продукують 29% новин, повідомлення очевидців — 5%, а соцмережі — 2%.

Такими є результати дослідження місцевих ЗМІ у восьми південно-східних регіонах України, в тому числі Одеси, яке провів Інститут масової інформації.

Найбільше новин на основі прес-релізів містять онлайн-видання — 64%. Для порівняння, у сусідніх Миколаєві та Херсоні прес-релізи та заяви офіційних осіб є джерелом для новин різних типів ЗМІ у 45 та 43% відповідно.

Щодо тематики новин, то найбільше місцеві журналісти пишуть про кримінал та нещасні випадки (21% новин), регіональні культурні події (16%), лише 9% новин стосуються місцевої політики.

Одеські ЗМІ фактично не цікавляться державною політикою, освітою та боротьбою з корупцією. Практично відсутні новини про різні громадські ініціативи, рідко публікуються дані досліджень та моніторингів. Темі війни на Сході присвячено лише 1% новин.

Також в одеських ЗМІ зафіксовано 3% джинси — матеріалів з ознаками замовлення. Серед фігурантів політичної джинси були: Блок Петра Порошенка; народний депутат від БПП Олексій Гончаренко; народнйи депутат від “Опозиційного блоку” Олександр Вілкул; депутат Одеської обласної ради від БПП Анатолій Артеменко; голова Одеської обласної ради (БПП) Анатолій Урбанський; депутат Одеської обласної ради (“Опозиційний блок”) Віктор Баранський; депутат Одеської обласної ради від “Опозиційного блоку” Віталій Саутінков; депутат Одеської обласної ради від партії “Відродження” Олексій Кобильніков; народний депутат від БПП Тетяна Ричкова; міський голова Одеси (партія “Довіряй ділам”) Геннадій Труханов.