Порт «Чорноморськ» модернізують за допомогою ЄБРР та IFC

Збільшення конкурентоспроможності країни в торгівлі завдяки успішним контрактам ДПП

– Підвищення конкурентоспроможності українського порту «Чорноморськ» завдяки державно-приватному партнерству
– ЄБРР та IFC допоможуть Уряду в підготовці тендеру та перемовинами з інвесторами
– Нова концесія продовжить успіх договорів ДПП у портах «Ольвія» та «Херсон»
Європейський банк реконструкції та розвитку (ЄБРР) та Міжнародна фінансова корпорація (IFC) нададуть допомогу Міністерству інфраструктури України та Адміністрації морських портів України у підготовці державно-приватного партнерства для модернізації порту «Чорноморськ» на північно-західному узбережжі Чорного моря, у тому числі в підготовці та організації відповідного тендеру.

Черноморский морской торговый порт

Інвестиції приватного сектору та модернізація порту, який є одним з найбільших у регіоні Чорного моря, дозволять Україні збільшити обсяги імпорту та експорту, підвищити конкурентоспроможність у сфері торгівлі та прискорити економічне зростання.

ЄБРР та IFC допоможуть Уряду Україні підготувати пакет контрактної документації, визначити тендерні критерії та правила, а також встановити зв’язок з потенційними інвесторами,тобто створити умови для успішної реалізації цієї концесії. Відповідну угоду уклали Міністр інфраструктури України Олександр Кубраков та Заступник голови в Україні, Стала інфраструктура, ЄБРР Марк Магалецький.

«Робота з інвесторами — у фокусі нашої діяльності для розвитку портів. Наші партнери IFC та ЄБРР надають всебічну підтримку цього процесу. Чорноморський порт — третій за обсягами перевалки вантажів в Україні, відповідно, цей концесійний проєкт є особливо важливим. В Україні контейнерні перевезення мають великий потенціал для розвитку, адже наразі становлять лише 8,5% від загального обсягу. Після залучення інвестора в порт Чорноморська та модернізації контейнерного термінала, його пропускна спроможність має збільшитися майже вдвічі. Це стане потужним стимулом для розвитку економіки регіону та підвищення конкурентоспроможності України як інфраструктурного хабу», — сказав пан Кубраков.

Пан Магалецький зазначив: «Ми дуже раді досягненню цієї нової віхи у нашій консультативній роботі з ДПП. Разом з IFC ми усвідомлюємо надзвичайну важливість портової інфраструктури для конкурентоспроможності України. Ретельна підготовка проєкту та ефективне проведення тендеру ДПП мають важливе значення. Ми сподіваємося вивести порт „Чорноморськ“ на ринок із залученням подальших інвестицій з приватного сектору».

Надання у концесію контейнерного терміналу та залізнично-поромного комплексу порту «Чорноморськ» допоможе модернізувати існуюче обладнання терміналу, покращити та оптимізувати його роботу, а також створити додаткові послуги для перевізників та власників вантажів. Модернізація Чорноморського морського порту має підвищити привабливість країни для провідних міжнародних операторів морських перевезень завдяки оптимізованій вантажній логістиці та вищій якості послуг.

Початку проєкту в «Чорноморську» передувало успішне проведення двох інших концесійних тендерів у секторі морської інфраструктури країни. У 2020 р. ЄБРР у партнерстві з IFC та Глобальним інфраструктурним фондом допомогли Міністерству інфраструктури України в підготовці концесійних проєктів у двох чорноморських портах середнього розміру — «Херсон» та «Ольвія».

“Передача у концесію терміналів порту «Чорноморськ» стане величезним кроком у розвитку портової галузі України, який сприятиме загальному економічному зростанню та підвищенню конкурентоспроможності країни на світовому ринку, — сказала Мехіта Фенні Сілла, менеджер IFC з питань державно-приватного партнерства (ДПП) у Європі. — Модернізація цього порту разом з успішною реалізацією концесій у портах «Херсон» та «Ольвія» сприятимуть подальшій трансформації галузі з провідною роллю у цьому процесі приватного сектору”.

Україна — одна з трьох країн операцій ЄБРР з найбільшими обсягами інвестицій. Лише за останні два роки Банк виділив €2 млрд для української економіки. ЄБРР фінансує в Україні проєкти у секторах інфраструктури, енергоефективності та енергетичної безпеки, сільського господарства та промисловості, а також малого і середнього бізнесу. Інвестиції поєднуються з підтримкою реформ, які створюють більш сприятливе середовище для ведення бізнесу.

Джерело – Агро Перспектива.